Generic Structure: My Favorite Laptop : Introduction : Body
eksempel 2
Min favorit laptop
Jeg bruger altid disse ting. Jeg kan tage det her med overalt. Jeg tager den altid med, når jeg tager på campus. Jeg plejer at tage disse ting med til min klasse. Det er min yndlingsting. Sagen er en bærbar computer.
Min smukke bærbare computer er aldrig langt fra mig. Han tager det altid med sig. Min bærbare computer er en nyttig ting. Det kan hjælpe mig med mine lektier. Især mit klassearbejde. Nogle gange skriver jeg i Microsoft Windows eller Microsoft Excel. Og derudover kan jeg bruge programmet til at vise mit arbejde frem for klassen. Min bærbare computer kan også give mig en masse information, jeg har brug for. Jeg bruger normalt internettet på min bærbare computer. Der er meget viden og information på internettet. På denne måde kan jeg tilføje information til min opgave. Jeg søger primært med google. Jeg kan finde en masse information der. Skriv, hvad jeg vil have, og klik på Søg. Jeg kan sætte så mange muligheder ind i min opgave. Jeg kan også tale med nogen og få nye venner. Det vigtigste er, at jeg kan forbedre mit sprog ved at møde folk, jeg kender om deres kultur, og jeg kan finde mange ord til at forbedre mit sprog. Derefter kan jeg spille på min bærbare computer. Nogle gange spiller jeg The Sims på min bærbare computer. Et spil om arbejdere og deres liv.
Så jeg besluttede, at min bærbare computer var min yndlingsting. Jeg kan få mange nyttige ting ud af det. Og så er det en vigtig måde at tage det med dig, uanset hvor du går.
- familiestruktur
- præsentation
|
I det første afsnit introducerer forfatteren det objekt, han vil beskrive, og udtrykker de vaner, han har gjort sig med objektet. Et indledende afsnit er en usædvanlig måde at pirre læserens nysgerrighed på. Eleven mangler dog en introduktion med vendinger, der leder læseren ind i sådan en gætteleg.
kroppenMin smukke bærbare computer er aldrig langt fra mig. Han tager det altid med. Min bærbare computer er en nyttig ting. Det kan hjælpe mig med mine lektier. Især mit klassearbejde. Nogle gange skriver jeg i Microsoft Windows eller Microsoft Excel. Og derudover kan jeg bruge programmet til at vise mit arbejde frem for klassen. Min bærbare computer kan også give mig en masse information, jeg har brug for. Jeg bruger normalt internettet på min bærbare computer. Der er meget viden og information på internettet. På denne måde kan jeg tilføje information til min opgave. Jeg søger primært med google. Jeg kan finde en masse information der. Skriv, hvad jeg vil have, og klik på Søg. Jeg kan sætte så mange muligheder ind i min opgave. Jeg kan også tale med nogen og få nye venner. Det vigtigste er, at jeg kan forbedre mit sprog ved at møde folk, jeg kender om deres kultur, og jeg kan finde mange ord til at forbedre mit sprog. Derefter kan jeg spille på min bærbare computer. Nogle gange spiller jeg The Sims på min bærbare computer. Et spil om arbejdere og deres liv. (andet afsnit)
Denne sammensætning har kun ét hovedparagraf, som er angivet i andet afsnit. Eleven bruger mere end én idé organiseret i afsnit. Faktisk vil redaktøren i dette afsnit beskrive nytten af sin bærbare computer. Han er dog tilbøjelig til at beskrive bærbare funktioner i generelle vendinger uden specifikke beskrivelser, der adskiller hans bærbare computer fra andres bærbare computere, som det ses i de understregede sætninger.
De resterende sætninger i kursiv forklarer også yderligere nytten af internettet. Han gør dette med udgangspunkt i selve hovedideen. Dette ændrer afsnittets emne til en anden ny idé på nettet.
KonklusionSå jeg besluttede mig for, at min bærbare computer var min yndlingsting. Jeg kan få mange nyttige ting ud af det. Og så er det en vigtig måde at tage det med dig, uanset hvor du går. (tredje afsnit)
I tredje afsnit afsluttede han sin komposition med et meget simpelt afsluttende afsnit uden at inkludere nogle detaljer om den bærbare computer som nævnt i de foregående afsnit.
- sproglige egenskaber
en. Simpel nutid brug
Sætningsstrukturen i denne beskrivende komposition bruger en specifik tid, som er nutidens simple. Her er nogle eksempler:
- Tingen bringer altid .
- Det kan hjælpe mig med mine lektier .
- Jeg bruger normalt internettet på min bærbare computer.
Men i en af sætningerne i sidste afsnit bruger forfatteren datid. (Det er derfor, jeg besluttede, at min bærbare computer er min yndlingsting.)
b) Udvælgelse af meningsfulde ord og billedsprog
Beskrivende sammensætning er karakteriseret ved brugen af substantiver som adjektiver til at beskrive ideer. Men kun ét adjektiv beskriver den bærbare computer. Dette kan ses i andet afsnit: "Bærbar computer er den bedste, jeg har." Forfatteren mener denne bærbare computer, denne nyttige ting, han har. Det er ikke et sanseord, der normalt beskriver det. Det er mere en rapport end et beskrivende essay.
0 Response to "Generic Structure: My Favorite Laptop : Introduction : Body"
Posting Komentar